Svarar på gammal tråd:
1) MSZ-FH25VE har just skruvat in wifi modul i. Fattar inte hur du kan skriva att det var lätt, jag måste varit korkad. Efter att hållt på i två timmar med plastdelar som man varit rädd att ta sönder gjorde jag sist ett hål i sidan för att få ut sladden. Så om någon har en länk till en instruktion för hur man ska göra eller en video så är jag nyfiken. Wifi modulen hänger utanför
Hmm, ja kanske borde ha gjort en filmsnutt och lagt upp på youtube… är bara lite krångligt att göra det ensam, man behöver båda händerna.
Hursomhelst så tror jag inte tog mer än 10 minuter när jag tog bort den. Jag borrade aldrig nått hål för sladden, ledde den bara ut mellan plastkåpan och väggen.
Jag köpte min på amazon och i och lämnade tillbaka den eftersom den inte funkade stabilt för mig.
Jag köpte istället en Sensibo. Den är billigare, visar både temperatur och luftfuktighet, finns i en variant med en extra sensor så man kan styra på temperatur i ett annat rum.
Sen har den inte kopplat ner eller krånglat en enda gång under gångna vintern.
Thompa71 skrev att inte lita på Wifi, men fördelen överväger risken och vi har backup i form av elradiatorer för att hålla frostfritt om vp lägger av.