Fick detta larm imorse på den gamla värmepumpen. Kollade igenom menyerna och ser att det sannolikt är pumpen för brine som gett upp, då det visas att inkommande från borrhålet är +20, och det ska ju vara kanske 7-10 så pumpen har stannat. Nu är grejen att jag har en fläktkonvektor som jag använder sommartid, till den sitter en cirkpump, så kör jag den så visas inkommande temp att brinen är ca 8 grader, så för att tillfälligt få igång den skulle jag vilja veta om nån känner till hur man kan lura pumpen att cirkpumpen i värmepumpen är igång, tydligen känner den inte av tempen som visas i displayen utan är troligen kopplat så att när cirkpumpen stannat då går heller inte värmepumpen igång, någon som vet hur man kan göra för att lura värmepumpen att cirkpumpen är igång?
Uppdatering, behövde kvittera larmet genom att starta om VP sedan började VP ladda varmvattnet efter en stund när den externa cirkpumpen till fläktkonvektorn var igång.
Ville ju undvika köra på elpatron, nu får man väl fundera på om man ska byta trasiga cirkpumpen eller hela värmepumpen.