0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej! Ställ alla LK-termostater på max. Förmodligen onödigt med dubbla reglersystem för värmen. Sedan justera in värmekurva 1 och värmekurva 2 i VVM S320. Kurva 2 för golven blir alltid lägre än kurvan för radiatorerna.
Tyvärr kan du inte ha högre temperatur på golvvärmen än vad radiatorerna behöver, så sommartid får du frysa om fötterna.Det är först när huset behöver värmas som det kan bli lite värme i golvslingorna.
Eftersom klimatsystem 2 utgår från klimatsystem 1 kan system 2 aldrig få högre framledningstemperatur än vad system 1 har.
Då har du pinpointat problemet. Detta tackar jag för! Någon ide hur man ska få upp comfortkänslan i rummen med golvvärme?
Nja inte helt korrekt, jag har både golvvärme och radiatorer och i shunten till golvvärmen så har jag en elpatron. Så tidigare när elpriset var normalt så drog vi igång den. Har även elpatron i den vattenburna handdukstorken, just för att kunna torka handdukar vår/sommar/höst.Har alltid varit konfunderad över de som sätter elslingor över den vattenburna värmen istället för bara sätta dit en elpatron i shunten och på så vis lösa värme i golvet även på sommaren.