0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Anledningen till att parallellimportörerna säger att "vår pump är samma som Sverigepumpen" har absolut ingenting göra med att det skall ridas på andras (läs Kinnans) marknadsföring.Det har att göra med att hela Sverigepumpen konceptet är inget annat än rent bondfångeri som de flesta i detta land har gått på.Många kunder tror ju faktiskt att Sverigepumpen är speciellt anpassade för vårt land.Samtidigt så säljer den andra officiella Panasonic agenten i Sverige (Luftmiljögruppen) sina Panasonic helt utan värmekabel eller annan anpassning.Och du tolins borde veta bättre än ditt påstående, då det var inte många månader sedan som du sålde parallellimporterat själv.Och Bosse har helt rätt, detta bokstavspåhitt är ju bara helt åt helvete.En E9DKE som tidigare hette E9DKE-SPK heter nu E9DKE-SPF.Själv säljer vi bara Panasonic E9DKE-BÄSP (billigare än sverige pumpen)Funderar på att ta upp den nya E12DKE-SSBD (same same, but different))Japp, och där spårade denna tråd ut helt och hållet, sorry, kunde bara inte låta bli.HälsTomas
Det har att göra med att hela Sverigepumpen konceptet är inget annat än rent bondfångeri som de flesta i detta land har gått på.Många kunder tror ju faktiskt att Sverigepumpen är speciellt anpassade för vårt land.
Sen kan jag inte låta bli att undra över Panasonic:s sätt, att släppa ut pumpar på marknaden, som man vet kommer att ställa till problem i Sverige. Rimligt borde vara, att själva ha en färdig pump, som har moddats, för svenska förhållanden. Att bara slänga med en skötselanvisningen känns inte direkt seriöst, då Vi vet hur snabbt vädret kan slå om här upp i Norden. Tänk om biltillverkarna skulle göra på samma sätt, då skulle det bli kaos på vägarna vintertid.... Bara undrar, säljs verkligen deras pumpar på samma sätt i Sverige, Finland å Norge? mvh humlan.
Citat från: humlan57 skrivet 12 april 2006, 11:59:13Sen kan jag inte låta bli att undra över Panasonic:s sätt, att släppa ut pumpar på marknaden, som man vet kommer att ställa till problem i Sverige. Rimligt borde vara, att själva ha en färdig pump, som har moddats, för svenska förhållanden. Att bara slänga med en skötselanvisningen känns inte direkt seriöst, då Vi vet hur snabbt vädret kan slå om här upp i Norden. Tänk om biltillverkarna skulle göra på samma sätt, då skulle det bli kaos på vägarna vintertid.... Bara undrar, säljs verkligen deras pumpar på samma sätt i Sverige, Finland å Norge? mvh humlan.Jag kan tänka mig att det är väl antagligen därför som det finns av Panasonic utvalda generalagenter som med Panasonics medgivande kvalitetssäkrar pumparna för det nordiska klimatet. Sedan finns det ju alltid de s.k. fulpumparna som tas in på diverse olika sätt och som inte genomgår den kvalitetssäkring som behövs för bra drift på våra breddgrader.