Det kommer säkert in en och annan här och funderar på om de ska skaffa en LLVP. Så jag tänkte dela med mig av mina erfarenheter.
Jag är galet nöjd! Medeltemperaturen har i september varit 10.2 grader och förbrukningen har legat mellan 3-5 kWh/dygn men typisk på 4 kWh/dygn.
Vi har suterränghus och pumpen installerad på det övre planet och visst är det svalare en trappa ner, typ 3 grader, men när det blir för kallt nere så ska jag slå igång fjärrvärmen och strypa flödet på övre plan. Nere nyttjar vi bara entrén dagligen dags och så har vi ett biorum som vi nyttjar mycket på helgerna. Där har vi en Keddy installerad så det är ganska trevlig att det är svalare för då kan man elda utan att man måste vädra
Vi satte egentligen in pumpen för att kunna köra kyla på sommaren då det blir riktigt varmt i huset pga stora fönsterytor i söderläge. I ett hus vi hyrde för många år sedan var LLVP det huvudsakliga uppvärmningsättet och så mycket har jag aldrig frusit i mitt liv. Men det var nog en gammal och ineffektiv modell.
Det är en Mitsubishi LN35 Hero 2 vi monterat om någon undrar.