0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Bilderna du postar visar ju alla fall att kompressorn går. Hur ser du att eltillsatsen används? Är det en av ikonerna? (jag är dålig på dom...)Den verkar dock inte dra någon ström/elpatron just när du tog bilden (sista bilden visar 0 ampere på alla faser)... ?-1200 gradminuter kan kanske vara normalt (jag är osäker), men en sak som kan ge stora negativa GM är om du har gjort en schemaläggning eller blockering av elpatron vissa tider på natten eller så? Då kan pumpen hamna efter och behöva koma ikapp sedan.
Dina strömtrafos är inte inkopplade med största säkerhet därför visas 0A. Nibes styrning på dessa pumpar är skitdålig (tycker jag) kompressorn gasar för sent, och låter elpatron hjälpa för tidigt.Har du radiatorer eller golvvärme?Vilken kurva kör du?
Enligt första inlägget är det golvvärme och det som sticker ut är att duhar tokigt hög kurva för detta.32 C i framledning vid 0 C ute tyder antingen på fel inställd kurva eller att golvvärmen är fel dimensionerad.Är termostaterna uppskruvade till max?Gör detta annats och justera ner kurvan om det blir varmt inne.Sen är det nog som DonPablo skriver, lite för trög reglering, prova att sätta ett lägre minustal på Start Kompressor så att den reagerar lite snabbare.