Hoppas det går bra att jag ger mig in i denna tråden. Jag har precis samma problem som TS (Bosch 3800), har ingen extern styrning mer än utegivare.
För min del uppträder bara problemet när pannan står i sommarläge dvs när ute tempen är högre än gränsen för husvärme. Har varit inne i menyerna när detta händer, får inget spökvärde från innegivaren som TS. Men förångartemperaturen går ner till någon minus grad precis efter kompressorstart men stiger igen till normal temp (5-8 grader). Detta inträffar även när pannan är i vinterläge.
Den ända skillnaden jag kan se mellan vinter och sommarläge är att cirkulationspumpen för elementen är igång i vinterläget.
Om pannan är i sommarläge när den värmer varmvattnet extra (i mitt fall natten mellan lördag och söndag) för att förebygga legionella så genererar den var varannan gång meddelande om att luftfiltret behöver rensas detta trots att den varningen bara ska komma varannan månad. Går jag in i installatörsmenyerna hittar jag även fel 5666 (blockerande larm förångningstryck för lågt), fläkten står på 50%.
Misstänker dessa felen är kopplade till varandra på något vis.