Hej!
Jag undrar om någon har gjort något liknande eller har någon återkoppling på min ide
Jag har en vedpanna Baxi Solo Innova 30Kw med 3 x750 liter ackumulator tankar som jag inte har använt på ca 10 år den står fortfarande kvar med vatten i och detsamma gäller för ackumulatortankarna då jag använder 1/2 ca 350 liter i en av dom för att jämna ut temperaturen då jag fick knäppningar i värmesystemet som jag har idag. Jag har envänt en av dom (ca hälften) och stängt av kranarna till de två andra.
Det värmesystem jag använder i dag är en Nibe Bergvärmepump F1245 10Kw som jag tänkte att köra på nätterna och ladda acktankarna när elen är billig och spärra uppvärmingen på dagen när elen är dyr och endast tillåta varmvatten under dagen och använda det jag vatten jag värmt upp i tankarna på 2250 liter under natten för uppvärming under dagen. Tror ni det kan fungera?
Jag har även slagit på Smart Price Adoption då jag tecknat timmätning från den 1/10.
Jag har även 56 solpaneler a 390 w sedan förra hösten men dom har man ju ingen nytta av när vintern kommer.