0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tack för all hjälp.Hade ingen aning om att jag va tvungen att ha en styrenhet mellan. Detta står heller inget om när man kollar pumpar.Är det bara nibel som behöver styrenheten eller gör panasonic det också? Pump, styrenhet, el panna. Plus lite kopplingar mm. Blir ca halva priset mot att ringa ut en firma och de installerar ett split system om ett år. När jag vill ha allt nu 😀.Blir faktiskt lite orolig bara att jag inte ska få ihop allt och få det att funka. Att justera in allt sen mm. Min släkting som har jobbar på kommun som rörmokare i typ 40år som nu är pansionär säger att det är så enkelt och han har kopplat in massa luft pumpar och luft vattenpumpar. Kanske är skillnad på dagens och de han installera?Jag har dragit bytt alla min element själv. Installerat shunt, tryckkärl mm Plus installerar allt i källaren till pelletsen mm så lite kan jag. Men detta känns som något helt nytt. Pelletsen värmer, vattnet blir varmt och skickas ut i elementen. Men hur man får vattnet från pumpen in i pannan och göra egentligen samma uppgift förstår jag fan inte.
Det är alla som inte är monoblock som behöver något mer, tror det gäller alla tillverkare. Så Panasonicen bör gå utan göra något mer. Tror jag aldrig tittat själv i en sån manual.Tror inte du behöver oroa dig, det finns många som kan hjälpa till på forumet.Försök följa en principskiss som finns i manualen, då blir det hela förmodligen enklast. Använd manualen som primär källa på information.