Hej,
vi har bott i vårt hus sen december 2020 och huset har en värmeanläggning från 2007, en VVM300 + Fighter 2020. Det har funkat fint sen vi flyttade in, tills nyligen (kvällen innan midsommarafton). VVM'en larmade då om Kort drifttid på Fightern, och stängde av den (så det blev elpatron istället).
Jag har ingen aning om vad detta beror på, eller hur man kan få igång Fightern igen.
Vi hade en servicetekniker här i onsdags och han fick igång den. Det enda jag vet att han gjorde rent "mekaniskt" var att göra rent ett smutsfilter, som satt på rören till VVM'en inne i pannrummet. Det var tydligen ganska igensatt.
Men igår (3 dagar senare) var det dags igen. Larm om Kort drifttid, stoppad Fighter och elpatrondrift igen. Tur att det bara är varmvatten för dusch & disk som behövs just nu.
Någon som har några idéer om vad detta problem kan bero på, och hur jag själv kan få igång anläggningen igen? Servicefirman vi använt hittills (samma som de tidigare ägarna använde) är även väldigt upptagna, det brukar ta ca 3 veckor innan de kan komma. Och så kostar det ju en slant också...
Tack på förhand!