Jag hade ett helt nytt IVT varmvattensystem installerat förra sommaren (AIRX) och under vintern körde det i optimerat läge. Jag satte nyligen upp ett tidsprogram och bytte det till automatiskt läge för att följa det, när dagarna har blivit varmare, för att stänga av värmen över natten. Men för flera dagar sedan bytte jag systemet till kontinuerligt sommarläge, vilket stänger av värmen helt.
Det har dock varit så kallt idag att jag slog på automatiskt läge och mitt tidsprogram igen. Nu i displayen står det att det värms upp, det visar det aktiva tidsprogrammet och solikonen, inga fel, det ser precis ut som det gjorde när jag aktiverade det. Förutom att det inte värmer nu, rören är också kalla, fläkten utanför är tyst. Utetemperaturen är 7C, den bör börja omedelbart eftersom inomhustemperaturen är inställd på 19C. Jag har läst hela manualen och kollat mina steg noggrant samt vad jag ser på displayen och allt verkar precis som det ska vara, jag vet inte vad jag ska göra. Detta är ett väldigt nytt system så skulle bli förvånad om något redan misslyckades. Jag vet ingenting om dessa saker och kan inte komma åt inuti enheten med displayen.