Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: RÃ¥dgivning inkoppling av rumsgivare Villa Classic 75!  (läst 975 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad LinusP12

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 116
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Hej!

Jag har nu bestämt mig för att installera medföljande rumsgivare (086U2707) som har legat i ett skåp i 20 år. Då vi nu eldar en del i kamin så tänker jag; varför inte? Det lär ju knappast skada.

Jag behöver lite hjälp om vad ni rekommenderar för kabel. Behöver ca 10 meter 4-poler.

Jag har i pumpen lokaliserat elschemat samt vilka plintar som skall användas dvs. 1 till 307 2 till 309 3 till 308 och 4 till 310, vilken färg på ledare representerar de olika siffrorna?

Vad för inställningar behövs göras i styrsystemet efter att jag har kopplat in givaren? Huvudströmmen till pumpen ska vara avstängd antar jag?

Fullständig modellbeteckning är; 086U2707 Rumsgivare 900051 145-002

Hoppas att ni förstår mina frågor!

Utloggad Dymo450

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 68
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Hej! Vet att det är länge sedan frågan ställdes men .... om du inte fått svar redan på annat sätt än här så kan du använda 0,75 mm2 kabel
Färgen spelar ingen roll utan det är
Rumsgivare plint 1 till 307 i värmepump
                         2 till 308
                         3 till 309
                         4 till 310

Utloggad hojjtare

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 12
  • Karma +0/-0
SV: RÃ¥dgivning inkoppling av rumsgivare Villa Classic 75!
« Svar #2 skrivet: 18 oktober 2022, 08:58:51 »
Hej
Jag har en gammal Thermia Villa från 1998 som använder samma utegivare.
Har du nån aning om vad det sitter för termistor i den där utegivaren ?
Jag skulle vilja beställa enbart termistorn från typ Elfa, hela givaren kostar 3243kr, känns lite häftigt :-)

Hej!

Jag har nu bestämt mig för att installera medföljande rumsgivare (086U2707) som har legat i ett skåp i 20 år. Då vi nu eldar en del i kamin så tänker jag; varför inte? Det lär ju knappast skada.

Jag behöver lite hjälp om vad ni rekommenderar för kabel. Behöver ca 10 meter 4-poler.

Jag har i pumpen lokaliserat elschemat samt vilka plintar som skall användas dvs. 1 till 307 2 till 309 3 till 308 och 4 till 310, vilken färg på ledare representerar de olika siffrorna?

Vad för inställningar behövs göras i styrsystemet efter att jag har kopplat in givaren? Huvudströmmen till pumpen ska vara avstängd antar jag?

Fullständig modellbeteckning är; 086U2707 Rumsgivare 900051 145-002

Hoppas att ni förstår mina frågor!

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!