0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Otroligt tacksam för era svar ! Ska ta till mig detta och utforska mer.Men som ni ser min kurva som jag har nu ställt (bifogad bild) ser den helt och helsike ut eller är den något "normalt" inställd ?
Bara att grattullera om du klarar av dessa temperaturer med en radiatorkrets. Personligen tycker jag det är en kurva mer för golvvärme men om den räcker till så hatten av. Hög besparing att förvänta.I övrigt har du redan fått bra råd av Rickard och Carl N.Utveckla gärna ang. Kurvan.Som sagt aldrig gjort detta med kurvor och system så har ingen aning men vill gärna lära mig... Har tagit till mig av Carl och Rikard men tänkte att du kunde utveckla dig ang. Kurvan D
Du väljer en kurva utifrån vad dina element kräver för att hålla din önskade rumstemperatur. Om det är för kallt så höjer du, är det för varmt sänker du. Är temperaturen bra när det är milt väder men för kallt hemma när det blir kallare ute så måste du höja värdet på "45" .Skicka ett PM med din mail så skickar jag över en enkel manual på detta.MvhD
Har skickat meddelande
Har ej fått något av dig. Har skickat dig min mailadress så du kan maila mig.D