Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Daikin residential controller  (läst 1987 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Norrland90

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 3
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Daikin residential controller
« skrivet: 27 februari 2022, 16:59:03 »
Hejsan!
Jag använder mig av daikin residential controller till båda mina daikin luftvärmepumpar men på den ena pumpen har det dykt upp någon konstig symbol i appen som jag aldrig har sett så tänkte höra om någon av alla kunniga i detta forum kan tala om för mig vad denna symbol betyder och som dom flesta säkert förstår så är det symbolen som är under inställd temperatur jag menar :)

Utloggad Perfa76

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 323
  • Karma +0/-0
SV: Daikin residential controller
« Svar #1 skrivet: 28 februari 2022, 17:23:57 »
Detta är inget som jag har sett.
Senaste versionen kallas "Daikin ONECTA", inte "Daikin Residential Controller".
https://www.daikin.se/sv_se/produktgrupp/styrsystem/onecta-fjarrstyrning-varmepump.html

Vad är det för modell av värmepump som du har?

Fundrerade på om det skulle kunna vara en symbol som visar när avfrostning pågår, men jag tolkar det som att den syns hela tiden på ena maskinen...

Tyvärr finns det ju ingen "bruksanvisning" för appen (jag har i vart fall inte hittat någon), så man hoppas att Daikin_ kan inkomma med svar.

Utloggad Norrland90

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 3
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Daikin residential controller
« Svar #2 skrivet: 28 februari 2022, 18:47:22 »
Koll som man har sÃ¥ upptänkte jag först nu när du skrev att appen bytt namn 😅
Det är en caldo II xrh 30 som den här symbolen kommer upp på och helt riktigt så är den där hela tiden.
Antog när den kom upp att den var för att visa att den avfrostar men så är inte fallet för mig i alla fall om det nu inte är något tjorv med min pump vill säga.

Har även en caldo xrh 30 men på den så har inte denna symbol uppkommit så man är ju lite fundersam vad den kan betyda.

Har också letat bruksanvisning till appen men har precis som du inte funnit någon.
« Senast ändrad: 28 februari 2022, 19:00:33 av Norrland90 »

Utloggad Pumpa_läns

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 1
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Daikin residential controller
« Svar #3 skrivet: 01 mars 2022, 15:53:37 »
Första inlägget för mig och har haft min pump endast en månad och vad jag tycker om den kanske jag återkommer till.
Jag har inte lösningen men kan guida er till vad som skapat ikonen men vad den hjälper mig/oss vet jag inte.
Längst ner (Bilden som finns överst) finns "Inställningar" gå in där.
"Enhetsinformation" som huvudpunkt och undertill finns "Avancerad drift", gå in där! Och denna fans inte innan.
"Håll torr", gå in där.
Och nu är jag "lost" och lite irriterad med tanke på temperaturväxlingarna vi har just nu och denna borde ha gällt "värme" istället för kyla då min D öser in värme även om solen står på,, om jag gissat rätt.
« Senast ändrad: 01 mars 2022, 19:01:19 av Pumpa_läns »

Utloggad Perfa76

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 323
  • Karma +0/-0
SV: Daikin residential controller
« Svar #4 skrivet: 01 mars 2022, 21:17:42 »
"Enhetsinformation" som huvudpunkt och undertill finns "Avancerad drift", gå in där! Och denna fans inte innan.
"Håll torr", gå in där.
På mina "äldre" Caldo maskiner så finns där inget "Avancerad drift" att gå in på.
Så ni har hittat en "okänd" nyhet i den nya generationen?

"HÃ¥ll torr" !?!
Är det ett driftläge eller driftsätt som omskrivs i maskinens bruksanvisning/manual?

Utloggad Norrland90

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 3
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Daikin residential controller
« Svar #5 skrivet: 02 mars 2022, 00:05:09 »
Vad trevligt då vet jag att det inte är nå strul med pumpen i alla fall.

Nix är då inget jag har reflekterat över i bruksanvisningen men blir nog till att lusläsa den under morgonen.. Sen är det då ingen funktion jag lyckas stänga av heller vilket stör mig av rent principiella skäl.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!