0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Kanske var temperaturen i tanken för hög för att den skulle vilja köra kompressorn om el-patronen varit på för att få upp framledningstemperaturen? El-patronen kan ju dra upp temperaturen till över 60° och det brukar inte kompressorerna vilja jobba med.
Det kan även vara vredet 1 - 2 - 3 ( kontaktblecken ini ) för farten på pumpen som bråkar, dålig eller brända och när du knackade på den, kanske på kopplingsplinten blev det kontakt och pumpen började snurra. Inte ett helt ovanligt fel, då kan det gå att ändra till en annan fart
Mycket intressant teori, en liten detalj är att jag haft elpatronen avstängd i ca 15 dagar och den sköter väl avfrostningen. (Kan ju ha bidragit till detta 😱). Nu hoppade kompressorn igång utan att jag gjort något förutom med cirkpumpen. Jösses det kanske blir en bra söndag trots allt tack vare er 🙏🙌