0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Om du kopplat ut 2 4 6, så har du ingen bypasskontaktor. Dvs kompressorn körs med spänningsfall genom mjukstarten hela tiden och det borde bli jättevarmt. Testa ryck ut x2-kablarna istället, då vet man att det blir ”rätt”.
Nu börjar jag förstå hur grejerna funkar.Bypasskontaktorn ska ju dra och se till att strömmen genom mjukstarten är 0.Händer inte detta så blir ju mjukstarten överhettad. Så här funkar det ju, skulle tro att QA11 är trasig eller att mjukstarten inte drar utgången till QA11?
Tog ur X2 kontakten.. (om jag inte tänker fel) kompressorn startade även då.Kompressorn körde som tidigare ca 30 sek innan nytt larm.(Med fläktar som kyler så har den gått hela dagen idag)
Jag tror inte det går att mäta nått spänningsfall över QA11, även om den är trasig, när kompressorn går.Mjukstarten förser kompressorn med full spänning i vilket fall eftersom den inte kopplas bort.Mjukstarten ska öka till full spänning, men man vill inte mata kompressorn kontinuerligt denna väg eftersom det sliter på komponenterna.