0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Inte så många som skrivit här om CX/RX vilket ju går att tolka som att alla är nöjda eller att det inte säljs så många Comfortzone
Jag har tolkat det som att även Comfortzone har en kompressor som kör på 1-fas, någon som kan bekräfta det?
Jag skulle helst vilja kunna fjärrstyra pumpen
Så är det absolut, väldigt många fler NIBE som säljs, bara att titta på omsättningen för respektive bolag. I övrigt har dom en del av försäljningen som går under IVT flagg. Sen tror jag att det också är så att "vi som vågade chansa" faktiskt är mycket nöjda. I alla fall jag och några till jag känner har aldrig haft några problem under de drygt 10 år vi samlat egna erfarenheter. Inga problem med konstiga långa avfrostningar, ingen hög förbrukning, förstår inte vad det i så fall skulle vara, vi fick en fantastisk reducering när den installeradesDet är nog 3-fas (400V), bara styrningen som går på 1-fas, du kan kolla upp detta i installationsmanualenDom hade tidigare COMFORTZONE ONLINE men den verkar tråkigt nog ha utgåttSedan den snart klassiska synpunkten som har sagts så många gånger här på forumet så det snart blir tröttsamt: frånluftsvärmepump är inte det lämpligaste valet i en stuga som bara nyttjas periodvis
trist om säkringen går om mkt annat går för fullt och så kommer värmepumpen på att den måste starta
Se bilden, tycker jag ser ut som 3-fas matning till invertern. Och varför inte?Ska väl inte behövas om säkringarna är rätt dimensionerade och faserna jämt belastade. Nu har vi ju en gammal CE50 men den har aldrig förorsakat att säkringar gått. Nu har vi inte bastu men väl ugn och induktionshäll plus allt annat som ibland går för fullt även kalla vinterdagar. Det gäller att dimensionera rätt för om säkringar har gått hjälper det inte med fjärrstyrning antar, endast lokal handräckning
Synd dock att den inte verkar ha fjärrstyrning
Förutom via 3:e part då vad jag förstår?