Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Atlas 12 - Flödesinställningar  (läst 1044 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad ulen

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 61
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Atlas 12 - Flödesinställningar
« skrivet: 11 februari 2022, 16:47:52 »
Hej,

Via Thermias konsumentkontakt har jag försökt ta reda på vilka inställningar som finns i Atlas 12 för den interna cirkulationspumpen. Jag får inga konkreta svar från kundtjänst så jag gör ett försök här istället.

Enl Thermia så kan man inte ställa in deltaT. Stämmer det? Kan man ställa in min och maxflöde vid olika effekter? Vilka inställningar finns för att påverka flödet?

Utloggad ulen

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 61
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Atlas 12 - Flödesinställningar
« Svar #1 skrivet: 11 februari 2022, 19:26:06 »
En uppdatering. Det verkar som man kan ställa in CP'n i läge auto eller fixed. Frågan är här vilka menyval som finns för att påverka CP'n i autoläget.

Utloggad Carl N

  • Manual-nörd
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 29435
  • Karma +19/-8
  • Kön: Man
  • Alien snowman.
SV: Atlas 12 - Flödesinställningar
« Svar #2 skrivet: 11 februari 2022, 23:37:14 »
Om menyn är som den har varit tidigare så kan du typ hålla inne vänster knappen i 5 sek för att komma åt service.
Därunder hittar du cirkpumpens inställning på Service > Optimum eller nått liknande?
Jag tror parametern heter Temp Diff Cirk.

Men jag är inte säker pÃ¥ att det ser lika ut numera i en Atlas.  Sc:,h
Huset: NIBE 1215-5, 120 m aktivt borrdjup, 127 m2 boyta 53 m2 biyta, suterräng byggt 1970. Tidigare 2,5 kbm olja/år, huset tilläggsisolerat i samband med VP-installationen. FST34+1 som frikyla.
Ca 5500 kWh i drivenergi för VP-drift, ca 5500 kWh HH-el + komfortgolvvärme i snitt/år.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Fritidshuset, NIBE 1245-8, 160 m aktivt borrdjup, ca 150 m2 boarea + en liten källare från 1912.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!