0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Du skriver "golvbrunn" i singularis. Om det är ett modernt hus finns det förmodligen två golvbrunnar i tvättstugan varav en under värmepannan. Den kan torka ur i vattenlåset och då luktar det avlopp. Man kan då passa på att motionera säkerhetsventilerna så fyller man vattenlåset.Nej tyvärr är det inte så enkelt. Avlopp för säkerhetsventil mynnar ut till 40 mm avloppsrör som går till den enda golvbrunnen som finns i tvättstugan. Har haft isär rören och rengjort ( de har blivit gröna inuti ) Har även plastat över och tejpat golvbrunn i några dygn för att utesluta att det är den som luktar. Detta är ett mysterium
Öppna front- och sidoluckor som är åtkomliga kring varmvattenberedaren och leta ev. läckage, eventuellt även delar av isoleringen ? Om det är ett mindre läckage kanske det avdunstar eller torkar upp innan det har runnit ut ?
Hej Köpte ett hus nyligen där det finns en Bosch compress 6000 installerad 6000 AWM. Alltså även en innerdel. Problemet är att det finns en för mig obekant lukt i tvättstugan där denna maskin står uppställd. Har nu gått igenom alla tänkbar utrusning i rummet .Golvbrunn, tvätt och torktumlare. Även våtrummsmatta golv/väggar är undersökta av en auktoriserad besiktningsman. Inga skador eller konimation mellan matta och lim. Tätat alla genomföringar i vägg. Lukten kvarstår. Luktar inte direkt illa så det är inget mögel eller dyl. En konstig doft i hela rummet. Det finns även en utsugningsfläkt som går konstant.Nu finns det bara en källa kvar till lukten. Min fundering är om det kan vara varmvattenberedaren alltså något med vattnet som gör att detta fenomen uppstår. Huset är byggd 2015 och pumpen installerad samma år. Till saken hör att kåken har enskilt vatten. Borrad brunn 90 m. Ingen lukt på inkommande vatten. Nu min experter undrar jag om det kan vara rätt spår? HJÄLP innan jag blir galen på riktigt Mvh Örjan