Nån annan än jag som känner sig helt lurad på IVT Smartgrid + Anywhere appen. Rent av skräp.
Haft pannan geo 512c nu i 2 år och appen visar ingenting. Bara ute temperatur.
Sen smartgrid. Funkar det ens som det ska? 
Varannan gång man loggar in på appen så har smartgrid stängts av??
Dags att uppdatera.
Nibe dock verkar ha gjort helt rätt med hela smart grejen.
Hej Mattias, jag håller med, helt klart bara marknadsföring och finns ff bara i den gamla appen. De har dessutom ett mjukvarufel i IP-modulen som skall lösas under våren som påverkar vad du ser i appen. Jag hörde av installatören att IVT rekommenderar dem att inte använda SmartGrid (om det är sant vet jag inte såklart).
Vill du ha full inblick i hur pumpen funkar och producerar så får du köpa en logger/GW, Husdata, Rickards logger, BBQKees E32/S32 med EMS-ESP32 eller motsvarande. För Bosch/IVT hade jag kollat efter en som stödjer EMS. Jag har själv bara erfarenhet av EMS-ESP32. Då kan du även styra detta själv från t ex Home Assistant när elpriset är högt. Då kan du ju blanda in väderprognoser i styrningen också. Jag tycker den är så bra så jag vore förvånad om inte Bosch köper upp koden/produkten.
Observera att det kan vara både livsfarligt och påverka din garanti när du börjar "meka" med pumpen...Så du kanske borde prata med en installatör som har kompetensen.
Tror även NIBE är duktiga på marknadsföring ;-)