0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ja jag undrar lite vad som skulle hända om jag skulle köra utan BT25. Den mäter ju utanpå framledningsröret, kanske det som gör att tempen är lägre om det skulle vara en doppmätare. Den sitter ca en halvmeter från utloppet från pumpen så man tycker tempen inte kan sjunka med 2-3 grader från kondensatorn. Har haft lös den och flyttat den några gånger, måste kolla fastsättningen imorgon. Har den dittejpad med alutejp och sen armaflex på som är tejpad med silvertejp. (Duct Tape, även kallad jesustejp)Vad har BT25 egentligen för mission, varför räcker det inte med BT12?
Har ni tips på hur man bäst monterar BT25 uteliggande på rör? Jag har den tejpad med alutejp och sen armaflex runt.Tänkte om det möjligen är så att den har dålig kontakt med röret. Det förklarar iofs inte varför delta till kondensatorn blir lägre med högre flöde. Om den sitter dåligt borde ju felvisningen vara konstant.
För de mindre pumparna brukar det väl rekommenderas att man inte har en BT25 om man inte har extern cirkpump och riktig tank?
Finns BT25 offset alls som inställning i F1255? Jag har inte hittat nåt sånt i manualen.
På F1255 är det vid BT25 endast streck angivet istället för värden.Men offset för BT12 kan ställas i parameter 5.1.3