Hej!
Jag har haft problem med porlande ljud i elementen på övervåningen. Har en IVY Greenline HT och missatänker att rörläggaren varit och skruvat upp cirkulationspumpen och att det är därför det låter.
Skulle ni justera ner cirkpumpen, men fattar inte var det göra någonstans. Såhär ser den ut:
https://www.village.co/uk/i/tools-diy/grundfos-upm2-25-70-130-pumpEftersom jag inte hittade något reglage så testade jag istället att justera inställningen i menyn enligt följande:
Cirkulationspumpar>Värmebärarpump G2>Driftalternativ.
Stod inställd på ”Automatiskt” och testade att ställa in manuellt. Kunde välja från 0-100. Testade att skruva ner steg för steg och vid värde ca 50 så slutade oljudet i elementen.
Helt ärligt så vet jag dock inte vad jag gjort, så lite orolig att justeringen är olämplig. ”Automatisk” låter ju bra, så helst hade man kanske velat ha kvar den inställningen.
Någon som vet vad det innebär att ändra från automatiskt till manuellt angivet värde? Bör jag göra på något annat sätt för att skruva ner cirkpumpen, och var gör jag isåfall det?
Stort tack för er hjälp!