Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: service eller ny pump?  (läst 879 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad hebban

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 1
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
service eller ny pump?
« skrivet: 03 januari 2022, 13:53:49 »
Har två Mitsubishi fh25, en på varje våning. Installerade 2012.
Den ena fungerar klockrent, den andra knäpper till två gånger och sedan blinkar lampan konstant. Inget mönster med antal blinkningar eller så, utan lampan blinkar på/av och den sätter ej igång något program.
(tror mig ha läst i manualen att detta indikerar kommunikationsfel inne- och utedelen)

För två månader sedan hade vi en kille från en servicefirma som kikade på den. Han dammsög filtren och sa att det berodde på det och gjorde inget ytterligare.

Sedan igår är felet tillbaka. Jag har dammsugit filterna (de var mer el mindre dammfria) men inget mer än så, och enheten blinkar utan att komma igång.

Så jag funderar på vilka alternativ vi har. Tänker mig följande - finns det fler?
1) Ringa servicekillen igen alt en ny servicekille (var inte helt imponerade förra gången och tyckte det borde gått att felsöka mer)
2) Skippa A och direkt köpa ny och byta ut den som den är från 2012. Kanske byta ut båda iom de är från 2012?
C) något jag glömt?

tack på förhand!

Inloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: service eller ny pump?
« Svar #1 skrivet: 03 januari 2022, 14:53:10 »
Dammsuga filter får inte bort kommunikationsfel så det låter märkligt!

Bra maskiner så be någon annan komma och kika eller så följer du felsökningsschema i en servicemanual.

Vanligaste felet är nog krånglande arbetsbrytare/säkerhetsbrytare eller stickpropp beroende på hur den är elanslutnen så det kan du börja med att kika på så det tex verkligen är ca 230V på plintarna i inne och utedel.
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!