Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Mitsubishi Fh35  (läst 1251 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad playdo

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Göteborg
  • Antal inlägg: 19
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Mitsubishi Fh35
« skrivet: 25 december 2021, 10:36:04 »
Hej på er kunniga, har ett problem som jag undrar om ni har några ideet kring…

Har en Mitsubishi Fh35 från 2015 med R410A gas.
Har fungerat perfekt i nu drygt 5 år.

Nu däremot har det uppstått ett problem.

Vid + grader utomhus fungerar den pumpen som den ska.

Vid –grader utomhus så börjar problemet.
När pumpen är på vid minusgrader och skall gå över till avfrostning börjar något gå fel.
Den försöker starta upp efter en avfrostningscykel vilket gör att det bara kommer lite lätt ljummen värme från innerdelen under någon minut för att sedan stoppa och då upprepar avfrostningsproceduren om och om igen. Observera att jag har nästan ingen synlig is på utedelen överhuvudtaget när detta inträffar.

Nu till det lustiga när jag inte har/ser is på utomhusdelen vid minusgrader utomhus o då häller ljummet vatten på flänsarna på utedelen då går han fint i ca 60 min tills den kör en avfrostnings cykel igen vilket då innebär att den går på en kort stund och då upprepar avfrostningsproceduren om och om igen?

Har inte kollat fyrvägsventilen, och vet inte om det finns givare som kan strula?
Mitsubishi Fh35

Utloggad MonkeyBussiness

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 16
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Mitsubishi Fh35
« Svar #1 skrivet: 25 december 2023, 02:16:07 »
Hej på er kunniga, har ett problem som jag undrar om ni har några ideet kring…

Har en Mitsubishi Fh35 från 2015 med R410A gas.
Har fungerat perfekt i nu drygt 5 år.

Nu däremot har det uppstått ett problem.

Vid + grader utomhus fungerar den pumpen som den ska.

Vid –grader utomhus så börjar problemet.
När pumpen är på vid minusgrader och skall gå över till avfrostning börjar något gå fel.
Den försöker starta upp efter en avfrostningscykel vilket gör att det bara kommer lite lätt ljummen värme från innerdelen under någon minut för att sedan stoppa och då upprepar avfrostningsproceduren om och om igen. Observera att jag har nästan ingen synlig is på utedelen överhuvudtaget när detta inträffar.

Nu till det lustiga när jag inte har/ser is på utomhusdelen vid minusgrader utomhus o då häller ljummet vatten på flänsarna på utedelen då går han fint i ca 60 min tills den kör en avfrostnings cykel igen vilket då innebär att den går på en kort stund och då upprepar avfrostningsproceduren om och om igen?

Har inte kollat fyrvägsventilen, och vet inte om det finns givare som kan strula?

Hej! Har exakt samma symptom idag på min FH35. Hittade du någon löning på problemet?!

Mycket och evigt tacksam för svar. 🙏

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

  • Dot gäster: 322
  • Dot dolda: 0
  • Dot användare: 0

There aren't any users online.
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!