Har köpt en IVT Geo 500 precis. Ville bara ge min bild för jag gissar att det finns andra som tittar här inför valet av värmepump.
* 868 MHz-kommunikation med rumsgivaren. Fick para om den ett par gånger innan den började funka. Blir som all annan 868MHz lätt störd av annat. En
gissning är att man enkelt kan påverka grannens givare om man bara sniffar protokollet...
* Varken den gamla eller nya appen funkar särskilt bra, kan inte ens visa korrekta börvärden vilket borde vara fundamentalt. De är dessutom röriga. När jag scannade QR-koden på pumpen vid installation så listar den två värmepumpar med samma namn som hittade.
* Installatören säger att IVT själva avråder att använda deras egen SmartGrid.
* Det finns inget API (varken direkt mot pumpen eller deras Cloud/IVT Anywhere att integrera mot om man vill ha visualisering i andra lösningar.
* Rego 3000 är segt/buggigt. T ex när jag justerar t ex kurvan så får man göra det ett par gånger innan den "tar". Gissar att det tar en stund innan återkoppling kommer men från ett användarperspektiv kunde man gjort det smartare och direkt visa den nya inställningen medans man väntar på ack från pumpen/styrdatorn.
* Ingen möjlighet till mjukvaruuppdatering själv.
* När jag bytte batteri i rumsgivaren så får jag TRE felkoder i appen utan beskrivning. Sedan skall man behöva ta felkoden till hemsidan för att få en förklaring på vad den betyder (om man inte står vid pumpen och ser i klartext så hinner man få pulshöjning)
Har ingen erfarenhet med andra fabrikat men det var klart en besvikelse. Men det är säkert en bra värmepump