Hej,
Troligen nybörjarfel men jag hittar inget som passar på mitt problem när jag söker, troligen för att jag inte riktigt vet vad jag ska söka på
Jag installerade en Mitsubishi Hero LN25 i slutet av 2018 så den är tre år gammal, den sitter i vårt garage+förråd. Den har fungerat jättebra och jag har i regel haft den på värme-läge, fläkt-hastighet 2 och 15 grader. Den har hållt sig stabilt men det har blivit varmare på sommaren vilket är OK. Undet vintern har den kunnat dippa ner mot 10 grader när t ex garageporten varit öppen men sen repar den sig. Men för ett par veckor sedan hände något och nu har det varit 2-3 grader i garaget och "bara" ungefär -8 som kallast utomhus. Just nu är det 5 grader i garaget och -1 utomhus.
Fläkten är igång, inga felkoder, jag har wifi-anslutning, jag ser att ändrade inställningar via appen och via fjärrkontrollen fungerar. Den "svarar" med ett pip och appen uppdateras med nya värden.
Däremot snurrar inte fläkten på utedelen alls - är det normalt? Den har kanske varit snötäckt och det har jag nog missat att fixa men just nu är den torr och ren och den har varit det i minst ett par dygn men den snurrar ändå inte. Jag har testat att stänga av pumpen och starta igen men det hjälper inte. Jag testade att slå på värmeläge, 23 grader och maxade fläkten - men den blåser bara kallt och utomhusdelen snurrar inte.
Vad kan vara fel?