0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tjenare!Har haft wifi till min pump sen den installerades för 3 år sen. Jag är nöjd. Tycker den blivit stabilare för varje år. Den nya appen residential controller är i mitt tycke ett bra lyft från den förra appen. Sen dess har den knappt strulat för mig. Tycker du nämner allt man behöver hålla koll på. Du ser till att ditt 2.4 ghz nätverk är låst till en kanal under 11 och du behöver inte göra mer. Du behöver inte ta bort 5 ghz. Visst är det drygt att behöva köra och kolla till den, men, värmepumpen kommer tuffa på oavsett vad som händer med wifi modulen. Jag drar till med en gissning att det du läst är äldre inlägg. Anledningen till det är för det fungerar bra nu.
Skönt att höra att det blivit stabilare👍🏻 Har du koll på om man alltid kan låsa sitt 2,4ghz nätverk till en kanal under 11 även på routrar som själva ”mixar” 2,4 och 5ghz? /Paul
Jag ser inget problem i det. Det är upp till tillverkaren att tillhandahålla det. Tror faktiskt chansen sjunker på sådana routrar. De är byggda för att vara plug n play n forget.
Jag har tyvärr ingen erfarenhet av modellen du har. Men gissningsvis är det en router av simplare modell? En sådan man pluggar in, startar och glömmer? I sådana modeller sjunker tyvärr chansen till djupare inställningsmöjligheter. Men det är bara att starta upp den och logga in på routern för att se vad du kan göra med wi-fi.