Hej! Bor i radhus, modernt sådant, i två våningar. Vi har en NIBE 730. Där nere har vi golvvärme och på ovanvåningen har vi radiatorer. Har bollat inställningar med grannar och med någon tekniker, men upplever att vi ofta har rått och kallt inomhus, även om panelen där nere säger 21.5 grader. Försöker öka men den "vill inte", verkar det som. Bottenvåningens värme är ändå okej, det är där uppe som det spökar, på ovanvåningen. Just nu är det svinkallt, och det är knappt något ös / ljud från radiatorerna (som annars brukar vara rätt hörbara).
Vår generella värmeinställning är "2", men jag höjde just till "3" för att kolla om något händer. Har fått höra att "2" är standard där "vi bor", i Halland. Sen har vi dessa kurvor som jag blir helt tokig på, åter igen för att jag inte fattar riktigt. Den står just nu på "5" vilket ska ge 37 grader vid 0 utomhus enligt vad jag kan se. Sen så har jag ju då ökat generella värmen till 3 som sagt.
Just nu får jag angivelse att det är -10 ute, och som sagt - knappt något ljud från elementen. De verkar inte bli särskilt varma. Har dragit på dessa på max med, ska tilläggas (dessa ska visst alltid vara på max har jag läst).
Ska det vara så här krångligt? Känner mig urkorkad. Varför kan jag inte höja värmen där nere (vilket jag aldrig verkar kunna via displayen), och varför har jag plötsligt inte någon större värme i elementen där uppe?
Trycket ligger på ca "1" och filtret är rengjort osv... (om det spelar in).