0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hur långt norrut bor du? Vet inte om man får den nordiska modellen av t.ex. LN25 om man köper via Värmepumpsshopen? De kör parallellimport. Se https://mitsubishielectric.se/mitsubishi-aterforsaljare/
För att det ska vara "nordiskanpassad" modell ska modellbeteckningen sluta på VGHZ, inte bara VG.Båda de länkade maskinerna är kvalitetsmaskiner, men hade absolut lagt den extra tusenlappen för att få en 35-modell med lite extra kapacitet.
Tja, jag har själv en Hero som jag valde delvis pga utseendet på innedelen Men gillar man inte den finns det många andra alternativ. Mitsubishi Ninja kan vara värt att titta på, den har lite mindre innedel. Sen ska man också tänka att mindre innedelar generellt måste flytta mer luft och därmed kommer ha högre fläktljud.Vet att även Toshiba Supreme 35 samt vissa Daikin har kaminfunktion. Alla dessa är märken man kan välja med gott samvete.Vågar inte säga för mycket om dimensioneringen då jag endast är lekman men låter som det kan krävas en del, samtidigt som planlösningen kanske hindrar den att jobba fullt ut. Men en 35a känns rimligt för mina öron iallafall. Vad har du för uppvärmning idag när du inte eldar?