0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej,Jag har haft en del tekniker som kom på besöker men dem gjorde inte arbete som det ska. Värmeväxlare är igensatt av smuts och jobbar bara kort stund utan värma upp hela systemet. Undrar om ni kan rekommenderar någon företaget som håller måttet i närheten av Malmö. Har en Thermia 8 Atria.
Hade varit enklare att öppna de stora skruva mellan två röda ventiler. Kan man öppna den och hälla någon medel? Hur mycket vatten kommer ut från värmepump? Gissar att för hälla någon medel de ventil till höger behöver våra öppet.
Ett problem som du kanske har är om det inte finns ventiler att stänga mot systemet. då åker all vatten ut. De kopplingar du visat är inga problem att lossa och få dit igen och få tätt. Ett ställe som bör gå att stänga på är vid pumpen ( returen från systemet räcker med en ) sen leta efter en ventil som sitter efter växlaren ut till systemet, då hänger växlaren som i luften och är fri.
Det di visar är på köldbärarsidan och där brukar det inte vara problem, utan det är på den varma sidan som problem kan uppstå i. Tex skit i slangar om det är kopplat med det, igensatt filter , pumpproblem. det med ventiler, bara det går att stänga in VP:s varma sida som det kallas är du hemma och kan göra vad du vill med växlaren. En del vatten kommer att rinna ut klart. Sen om det är vatten ut till VP, så se till att allt åker ut från, många minus ute gör att det kan frysa i den. Bäst att arbeta när det är plus ute.[/quoÄr den här delen av el patronen som jag kan skruva om jag ska lägga någon rengöringmedel? Om ska spolas, var sätter jag den andra kopplingar? Gissa att man behöver skruva högersida från värmepump för komma åt.