0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
P6 är frysskyddslarm. TH2 givaren visar för låg temperatur i samband med avfrostning. Titta hur utedelen ser ut misstänker att den är igenisad p.g.a avbrutna avfrostningar. Har du långa köldmedierör? Hur stor volym har du i värmesystemet? Kan vara så att du behöver sätta en liten volymtank för att vp ska kunna avfrosta ordentligt.
Avfrostningen styrs av olika parametrar. Är det runt nollan och fuktigt avfrostar den ofta, vid kallare väderlek är det oftast torrare i luften och den kan gå längre mellan avfrostningarna. Den hämtar värme från vb-kretsen till avfrostningen. Om TH2-givaren mäter kallare än -16 samtidigt som THW2-givaren mäter under 15 grader i 10 sek så kommer p6 larmet. Beroende på volymen i golvvärmen så brukar man installera volymtank på returen för att ha tillräckligt med energi till avfrostningen. Hur stort är huset, hur långa slingor? Har du rumstermostater på golvvärmen eller öppna slingor? Det kan hjälpa att fylla på lite köldmedia också. Be din installatör ringa Mitsubishis support, dom har koll!
Okej, då borde volymen räcka till. Har du kollat vad du har för flöde?
Du går in i servicemenyn - information och slår in 540 - enter så får du fram flödet
Jag pratade just med min ÅF som sade att det kommit en mjukvaruuppdatering som ska hantera detta. Jag startade om pumpen nu så får vi se om den går tills de kommer hit och uppdaterar mjukvaran.Jag har lagt in i MEL Cloud att få mail vid fel men har inte fått något sådant, funkar det för andra? Vi var borta under tiden den satte P6 och det hade varit bra att veta...Gustaf