0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag tror det ska sitta automatavluftare i den där. Jag hittar ingen bra manual för 402, men jag tror 202 är ganska lika i utförandet.Kolla sid 6 i denna manual, tror de ska sitta på samma plats i 402.https://doc.ivt.se/download.asp?pt=pdf&fn=Installationsanvisning_Vent202C.pdfBörja med att rensa filtret, det står i manualen hur man gör.Se till att ha tryck i systemet och lufta även dina radiatorer.
Du måste öppna och kika hur det ser ut?Avstängningsventilerna borde vara öppna, annars skulle det aldrig funkat från start.Jag tror de sitter nertill vid anslutningarna mot värmesystemet.Golvvärme luftas normalt på fördelarna, det bruar sitta nipplar för detta på dom.
Ofta är själva fördelarna lokala högpunkter, finns det nån cirkpump där eller drivs det hela med endast den inbyggda cirkpumpen?Det borde finnas en luftning högt upp inne i värmepumpen, men exakt hur den ser ut vet jag inte?Ta några bilder och lägg in så kanske vi kan vägleda?
Det enda jag inte förstår är varför manualen anger 3st avluftningsventiler i beskrivningen men endast visar 2st avluftningsventiler på sprängskissen.Var sjutton är den tredje?
Du kanske hade en ganska hög värmekurva inställd på 310P och reglerade ner temperaturen med termostaterna runt om i huset?
IVT 402 fungerar på ett annorlunda sätt än 310P och man ska inte strypa termostaterna förutom möjligen någon enstaka i sovrummet. I så fall behövs en arbetstank för värmesystemet att jobba med. Maxtemperatur 40 grader i golvvärmen låter bra om man är rädd om sin parkett eller liknande golvmaterial.