0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Golv värme ska det var naturligtvis, glömde visst skriva det.Jag har haft det på känn, att en vattenmantlad kamin kanske inte ger så mkt. Vad gäller acc tank är jag inte med riktigt. Lite ny på det här som du förstår. Om jag väljer ex CE50L med extern acc tank enligt bifogad bild, hämtad från CZ egna hemsida, är det väl inte enbart en VVB utan även accumulator tank för VP producerade värme samt ev extra inkoppling ex vattenmantlad kamin.Hur som helst har du nog rätt vad gäller kaminen, min första tanke var att jag inte skulle bli låst vid FLVP när jag bygger. Därför ska jag dra en kulvert ut till garaget. Nu funderar jag starkt på att lägga 2st för att ha större möjligheter i framtiden.
Ställmotorer? Vart har man det normalt sett?
Jag är alltid tveksam till vedkaminer i samband med värmepump, men om du verkligen vill ha den, var medveten om att du förmodligen aldrig kommer att tjäna in den, det är en lyx som du unnar dig och ett arbete du frivilligt tar på dig trots att det inte lönar sig, och förmodligen kostar mer än att bara köra med värmepumpen.