Som flera andra med en 490 så har jag droppande vatten från kabelgenomföringen. Efter att ha läst alla forum google kan hitta så tror jag att det beror på att ett tråg under kompressorn har ålderssprickor och kondensvattnet därför rinner ut i "lådan"
Detta tänkte jag att man skulle kunna fixa själv, men hur många skruvar jag än lossar och hur jag än försöker så kan jag inte komma åt dessa detaljer.
Är det någon som vet hur man öppnar fronten på kompressorlådan?
På bilden har jag ringat in de 13 skruvar jag har lossat men den gula fronten verkar vara limmad.
Men för att lösa översvämningen du har i IVT490 så rengör slangen för kondensvattnet .
Sitter på vänster sida (finns 2 st) en för övertrycksventilen med röd ratt + en slang som går högre upp .
Den slangen som går högre upp är för kondensvattnet som bildas i kondensorn (vänster sida högst upp , bakom plåten)
Slangen kan bli täppt av div guck , rengör men en ståltråd (eller vad du kan ha hemma) görs lämpligast från botten .
Slangen går ned i en behållare (fylld med vatten) som sitter låång ned till vänster (svart fyrkantig)
Går att demontera och rengöra den också , men fyll den med vatten när den har återinstallerats .
Troligtvis är din överdel på IVT490 full med kondensvatten + massor av damm .
Bryt strömmen innan du börjar rota bakom plåten