0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Fick nyss rx50c installerad. Hade en nibe 360p innan och jag är jag riktigt imponerad av ljudnivån jämför med den gamla. Kompressorn tycker jag är extremt tyst och absolut inget jag tänker på. Det högsta ljudet från pumpen är själva fläktljudet men hur högt det blir beror ju givetvis på vilken fläkthastighet du behöver köra på. Vibrationsljud tvivlar jag också kommer bli ett problem då den står på några extrema vibrationsdämpare som gör att man kan gunga hela pumpen.
Jag tror inte det går att köra kyla via radiatorkretsen
Verkar ju konstigt för det är ju samma cirkulationsvatten oavsett!? Risken för kondensutfällning kanske då är större?? Inget vi egentligen behöver gräva i, jag var mest nyfiken om det hade varit möjligt, då skulle jag vara intresserad den dag vår CE50 ger upp, kunde vara skönt med svala radiatorer heta sommardagar. Undra hur kallt vattnet kan bli?
Inget bra att kyla ner radiatorerna
Dessutom så som jag förstått det från andra verkar det vara svårt att ha igång en luftvärmepump utan att störas när man ska sova om man placerar en innedel i sovrummet. ... Ser också fram emot att plugga mina gamla friskluftsventiler för att slippa kallraset på vintern och få värmt tilluft och även filtrerad tilluft då pollenallergi förkommer här hemma.
Jag hoppas med comfortzones kylning få ett jämnare och bättre klimat inne i samtliga rum och framförallt hoppas kunna ha igång kyldriften varma nätter utan att störras av allt för mycket oljud eller kraftiga luftdrag. Ser också fram emot att plugga mina gamla friskluftsventiler för att slippa kallraset på vintern och få värmt tilluft och även filtrerad tilluft då pollenallergi förkommer här hemma.