0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tack för feedback!LG'n var i drift i ca 3 säsonger, mest under helgerna på vinterhalvåret, och efter läckan har den varit obrukbar resten av tiden. Frågan om det är värt att göra ett sista försök och hoppas på att det bara är någon koppling som läcker. Om det visar sig vara några andra problem är det nog som du säger dags för byte.Lite nyfiken vad du menar med LG som surdeg, var det problem med dålig kvalitet överlag med just LLVP eller var det LG's organisation dvs svårt att få tag på eller var det långa handläggningstider angående reservdelar mm?
LG gör ju mycket mer som fungerar tillfredställande men precis som samsung är deras luftvärmepumpar av otillfredsställande kvalitet och det i samband med avsaknad av service organisation för dessa produkter gör att en reparation sällan lyckas, under garanti byts bara pumpen ut.
det skulle ju vara angenämt om felet bara var i rörskarvarna dessa är väldigt enkla att felsöka såväl okulärt som med sniffer. är systemet tomt kan man ju dela på dessa och kontrollera hur de är utförda och ev göra om och fylla nytt köldmedia. köldmedia är dyrt och ligger runt 4.000.- per kg och det går i ca 1kg. det plus arbete gör att det sällan är lönt, dessutom vet man inte om kompressor med mera tagit skada av att gå med för lite gas och då har man gjort allt i onödan
Under en period så hade LG problem med läckage i inomhusenheten och hela växlaren fick bytas ut. Då var Kvinnan ansvariga för försäljningen. Kolla med dem om delar och service partner.MvhDaikin
tror daikin menade kinnan som håller på med sverigepumpen (panasonic)
jag skulle en gång byta ett sådant paket i en innedel, grossisten bara suckade finns inga i europa utan måste specialbeställas från asien, lång leveranstid och skulle kosta för mig någonting på 2800.- +moms. tror jag det var. tar ca 2-3 timmar att byta beroende på hur innedelen sitter därefter vakumsugning täthetskontroll och fyllning av ny gas samt funktionskontroll.så minst 4h á 1000.- + kondensorn + gasen, så runt 12-14.000.- för reparation kanske. ROT kan medges på arbetet. och då har du forfarande en gammal skitpump utan garantier som utedelen kanske redan sjunger på sista versen. känns som om det är ett stolleprov och högriskuppdrag