0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Under rubriken Electric heater and HP priority kan du ändra på värdet för "HP start temperature differance"ändra från 5 till 10 så ökar skillnaden mellan till och frånslag.
Om du t.ex kör med 30-35 grader idag, och det räcker för att den skall värma huset ned till ca -5 grader utetemp så kommer du med 25-35 graders start/stopp behöva öka stoppvärdet med 2.5 grader för att energiproduktionen skall bli densamma.Alltså i praktiken, om du idag har 30-35 grader behöver du köra 27.5 till 37.5 grader om du ökar diffen - för att den skall klara att värma kåken ned till samma utetemp som tidigare.
Som jag förstått så justerar du börvärdet några gånger/år beroende på utetemp, stämmer det?
Det är i alla fall den enda parameter jag hittar som verkar stämma med dina iakttagelser och problembeskrivning.
Basic selection low temp radiator = 1Om jag fattar rätt.
Brukar finnas en meknaiskt återställningsknapp på elpatron, ofta röd.Tryck in den.Om den löst ut så stannar den "inne".
Man brukar oftast inte behöva lossa någon kåpa, kan vara ett hål som man kan återställa via, eller ett kapillärrör som går till en brytare utanför elpatron.