Hej
Jag har en bergvärmepump nibe fighter 1125 på 6kw och en vpa på 200 liter med ett borrhål på 150 m.
Är väldigt nöjd med anläggningen men de ända är att varmvatten temperaturen ligger på ca 50 grader, skulle vilja ha upp temperaturen till 60 grader iallafall med tanke på att de finns risk för vissa bakterier som kan bildas om varmvatten temperaturen är för låg. Därför har ja läst manualen och ändrat inställning 3b i menyn (VV-stopp) som alltid stått på läge (A) ändrade detta till en bestämd temperatur istället (62 grader) och ett VV-start på 55 grader men då efter ett tag börja displayen blinka rött o felindekering HP/MS-larm, ändrade tillbaka inställningen på VV-stopp till läge (A) igen o ökade VV-start till 60 grader istället för 55, och då blev jag av med felindekeringen men får inte upp varmvattentempen mer än 51 grader, vilket ja tkr är för lite, verkar inte som den orkar värma på vattnet mer än så om jag inte aktiverar en tillsatsvärmaren då blir det en tillfällig höjning av varmvattnet typ ett dygn. läste här på en gammal tråd att de va nån som har haft liknande problem med detta, men borde inte bergvärmepumpen klara att värma upp varmvattnet till 60 grader ? Utan att man ska behöva springa ner i källaren varje dag o aktivera tillsatsvärmare ? Någon som har nån idé ? Eller vet nått sätt utan att behöva använda elpatron ?
Tack på förhand
Mvh Calle