0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej!Första inlägget!!!Installerade Eco El i början av mars då gamla pannan (IVT) sprang läck (spännande upplevelse jag inte unnar någon) o någon vecka därefter en Ecoair 107. Har lusläst instruktionerna men blir allt mer irriterad på ctc's dåliga info;1. Är "värme från vid utetemp ##" en del av kurvinställningen eller en faktisk temp där radiatorerna inte längre får varmvatten?2. Om det senare är fallet, slås då övre pannan automatiskt från innebärande att vp´n får sköta uppvärmning av tappvattnet(?55°), eller måste jag själv stå för rattandet?3. Är styrdonet på ecoelen densamma som på ecologic? Isf kan man ju gå efter logicens instruktionsbok som verkar mer komplett.Vore dessutom tacksam för synpunkter om följande: Mitt hus består av 115 kvm från -65 med radiatorer och en tilllbyggnad om 50 kvm med golvvärme, allt vattenburet. Installatören rek att avstå från innegivare då det skulle vara alltför svårt att få en jämn värme i huset - föreslog i stället att enbart gå på utegivaren!
Rätt rad ser ut så här:1. "Värme från vid utetemp ##" är endast för kurvinställningen. I den kodade menyn finns det en inställning för när värmen till radiatorerna stryps. Default 16 grader.