När det år så varmt som det är ute nu så går maskinerna ofta på lägsta effekt/varvtal och det kan ge den ttyp av vibrationer du har problem med.
Jag är inte lika säker som dig på att det är ett nytt problem, även om det förstås är möjligt, kanske har du bara inte tänkt på det tidigare, eller så har tempreaturen inte legat så stabilt på just den temp vi nu har att du noterat det på samma sätt?
Jag gissar att vibrationerna försvinner om du ökar börvärdet till 27 grader så den för jobba hårdare?
Vi har fått många bra recensioner på våra fjäderdämpare, de flesta blir mycket nöjda, men i extremfallen så blir det inte helt bra ens med fjäderdämpare, oftast beror det på kombinationen kraftiga vibrationer på minvarv, och tunna väggar med klent regelvirke.
Det du kan kolla själv är att installatören inte spänt fast rören inuti kabelkanalerna, sör då hjälper det föga att avvibrera själva maskinen från konsolerna - rören bör ligga fritt från väggen första halvmetern i kanalerna för att undvika att vibrationerna fortplantar sig in i väggen via rören.
https://www.energibutiken.se/sv/vibrationsdampare/146-vibrationsdampare-premium.htmlPS. för typ 15 år sedan installerade jag 3 stycken Mitsubishi Heavy SRK, de vibrerade allihop på det där sättet när de gick på minvarv, nu är det ju några generationer senare, men jag slutade installera dem p.g.a. de där vibrationerna.