0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Mycket skumt, men kolla temperatur in/ut till EcoPart?
Har du flera interna tempvärden?Har sett några två sådana utedelar övergivna på blocket i förtid pga gasläckage.
Vilka tempvärden får jag bjuda på? Har hur många som helst men vet inte hur jag ska tolka dem Utedel låter mer som luftvärme, EcoPart står inomhus i min källare och pumpar runt brine i borrhålet. Jag fick gå på en tvådelad lösning eftersom jag bara har 1,70 höjd i källaren så en högre anläggning fick inte plats.
Möjligen ett steg närmare sanningen. Det visar sig att CTC har uppdaterat manualen för i250 med tydligare instruktioner än vad jag har i min version.På sidan 67 står:”Vid fel på, inte ansluten eller kortsluten givare samt om värdet är utanför givarens område visas larm. Om det är en givare som är viktig för systemets drift stoppas kompressor. Då måste återställning ske manuellt efter åtgärd.”E036 verkar alltså ha med givaren att göra och kanske oberoende av pressostat-larmen jag fått tidigare år. Är givaren kaputt kanske? I så fall är det väl bara att ringa en serviceperson, stön…