0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag skulle sätta innerdelen ovanför TV'n på väggen till hallen istället.
Kanske går att montera innerdel lite mer bredvid soffan men bäst är att någon kikar på plats för att se alla förutsättningar tex inkl mått under fönster och hur möbler verkligen är placerade.
Ok, sällan ritningar/möblering stämmer överens Under tex fönster är om en golvmodell skulle passa men allt beroende på möblering och prio av värme respektive kyla
Behöver inte bli problem med fallet för kodensslangen om man monterar på innervägg. Ser ut att gå att montera med fall både till insidan och utsidan av farstun. Men bäst att någon tittar på plats först.
Tanken är att jag ska komplettera min underdimensionerade gamla BVP från 1998 med en LLVP som får hjälpa till på övervåningen och avlasta elpatron. Dessutom vore det skönt med kylmöjligheter på sommaren.Kurvan kommer sänkas på BVP rejält för att slippa ca 50% elspets vid -15, så en viss grundvärme erhålls av radiatorer i samtliga rum.Tänker mig denna placering för att:Utedelen hamnar på norrsidan helt öppet och ganska osynligt och stör ingen.Värmen och kylan hamnar primärt där man vistas dag-/kvällstid (önskvärt med svalare i sovrummen vintertid och på sommaren sover vi i ändå den svala källaren)Innedelen har "kaminläge" vilket skulle hjälpa till med att kasta iväg värmen från kaminen ut i korridoren när man eldar.Vad tror ni ?