0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tack för alla tips,jag kanske missade att berätta att frugan är extremt ljudkänslig på natten så en AC som kör för fullt då är ingen bra ide.Vi hade som mest 29,8 grader nu i juli på ovanvåningen där vi sover och där vi ska ha kylaggregatet och trots att vi vädrade och hade fläktar på så fick vi inte ner värmen något nämnvärt framåt kvällen.Huset lagrar värme, speciellt vinden/loftet där det kan vara över 45 grader som mest och det trots att det är stängt upp dit så känns det som om det ligger som en effektiv filt över ovanvåningen.Det nya FTX-aggregatet (Swegon Casa R5) vi installerade i våras har en funktion som heter sommarkyla där det ska känna av yttertempen och om den är lägre än inomhus tempen så ska det skicka in den kallare uteluften utan att värmeväxla - har väl fungerat sådär.....inte så bra som jag hoppades och därför nu som det blivit aktuellt med AC kylning.Tanken med ett lite större AC-aggregat är att det ska gå lite tystare eftersom det (förmodligen och i värsta fall) inte räcker med att köras ett par timmar innan läggdags utan kommer gå igång även på natten och då vara lite tystare än ett mindre aggregat?Tänker jag rätt här eller?