0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Välj gärna en modell med låg minimieffekt så behöver den inte gå on/off lika mycket. Toshiba vet jag brukar ha låg minsta effekt men det finns fler. Man måste också tänka på storleken på innerdelen hur den passar in. Vissa modeller har lite större innerdelar och andra är mer kompakta.
Satt in en fujitsu 09 slim i vårat attefallshus har snurrat ett år nu har fungerat väldigt bra.
Din Elon handlare säljer Fuji Kmcb- samma maskin som Fujitsu Slim
Ja det gör de ser jag nu. Jag tror säljaren på Elon hoppade över den då den inte har steglös inställning av temperaturen mellan 10 och 16 grader utan istället kan man välja underhållsläge 10 grader eller steglöst mellan 16-30. Jag tänker mig att köra 12-13 som underhållsvärme, är jag fel ute då?
Elon hoppar över dessa av en annan anledning...Tänk så här angående temperaturinställningarHelt obebott--ingen värme alls då det är bättre att huset följer omgivningstemperaturenom vatten är på kör 10Canvänds huset en gång i månaden kör 16Cen gång i veckan 20Cdvs 12-13C är inte en temperatur med några fördelar.skillnaden i energiförbrukning mellan 10C och 16 är ca 30% OM utetempen är under 10C dvs kostar det 100.- i månaden på 10C så blir det istället 130.-.
Pratade med en säljare idag som menade att man inte bör ha lägre temp på underhållsvärmen än 15-16C i huset. Detta för att huset ska må bra. Kan det vara för att pumpen han visade mig hade ett fast läge på 10C för underhåll, sedan började den steglösa temperaturinställningen på 16C.