Mycket bra svar, Digital.
Jag satt ikväll och kollade igen på pumpen under en timma, denna gång kollade jag de tre temperaturerna : VV temp, kompressor givare och elpatrongivare.
Elpatronen verkar stoppa då antingen VVtemp > 55 grader eller elpatrongivare > 56 grader. Jag kunde inte riktigt förstå när elpatronen slog till igen dock, det var när VV och elpatrongivare var strax under 50 grader men jag tyckte inte att det var ngt exakt värde, men det var antagligen då VVtemp<50.
Betrakta detta:
Elpatron+kompressor hade tryckt upp elpatrongivare>56 grader. Då blev det elpatron ur.
Kompressorn stängde av vid vvtemp=52, elpatrongivare=46, komprgivare=44. (vvtempen sjönk sedan mycket sakta)
Kompressorn sattes på igen vid vvtemp=50.7, elpatrongivare=37, komprgivare=29. (framledning=29, retur=27)
Sen gick elpatronen in vid vvtemp=49.7,elpatrongivare=31,komprgivare=31
Vad var det egentligen som fick kompressorn och elpatronen att gå igång vid dessa temperaturer ?
Min gissning är att kompressorn gick igång när komprgivaren<framledningstempen och att elpatronen gick igång när vvtemp<50. Kan det stämma ? Min gissning är också att det inte bara är den absoluta VVtempen som styr då kompressorn kan lägga av utan också hur mycket VVtempen sjunker per tidsenhet. I de lägen jag sett kompressorn stänga av har alltid VVtempen varit mycket stabil och bara sjunkit mycket sakta.
/Klein