0 medlemmar och 7 gäster tittar på detta ämne.
Intresant pump,och intressant diskussion.För att komma någon vart,så tror jag att man måste försöka förstå varandra,och inte misstro/misstolka allt.Själv installerade jag min luft/luft själv,och ringde sedan till en kylfirma som besiktigade,och vacuumsög.Det funkade hur bra som helst,han var inte ens sur,fast jag inte köpt pumpen av honom.Är inte detta en bra kompromiss,alltså om kylkillen åtar sig att kolla att allt ser bra ut.Jag tror starkt på detta koncept när det gäller luft/vatten,och hoppas att flera av de stora hänger på,och pressar priset.För visst är en installerad luft/vatten dyr,jämfört med att köpa en på rinkaby rör,eller jämfört med en bra luft/luft,installerad och klar för 20 lappar.
Självklart humlan,så ska en leverantör ge det som kunden vill ha.Jag betalade 2 lappar för sugning och besiktning,och har inte gett honom någon gratisreklam.Fast,ska erkännas,klart man klär sig tight,och lägger på en sensuell röst,det kanske inte funkar för dej,tänkte inte på det.Om man säljer något,varor eller tjänster,så ska man naturligtvis erbjuda det som efterfrågas,accepterar man inte det,så ska man jobba med något annat.Kolla kämpen Kamprad,han förstod att möbler med bra pris säljer,fast det krävs lite extrajobb för kunden,och det är ju det du vill ha.Både kund och säljare är vinare.
Så "L/L scenario" Eftersom "konstigt" är en tolkningsfråga, så kan det bli vilken som helst av dom. Så det får bli grundat på min misstanke på vad som ev kan vara fel. Låt säga att jag misstänker hårdvarufel på pumpen, så ringer jag montören å rådgör med honom. Förhoppningsvis har han den erfarenheten, att han på min beskrivning kan ge mig de rätta råden. Grundat på detta, beslutar jag hur jag ska gå vidare. Låt säga att han misstänker nåt istallationsfel, ja då får jag anlita å betala honom, för att rätta till vad jag gjort fel. Visar det sig att det ÄR ett hårdvarufel, som montören konstaterar, å som garantin ska gälla för. Då betalar jag snällt för den tid som montören har avsatt för mig, å låter firman ersätta mig för den trasiga delen. Inget behöver behöver vara svårt Rickard, bara säljare å köpare spelar med öppna kort, å tar sitt ansvar, för det som är överenskommet.Ja.., det var väl allt. Hoppas jag inte skrivit nåt som kan missförstås nu bara, men då får jag reda ut det senare.mvh humlan.
Med lite humor,och glimt i ögat,så blir det så mycket roligare.Ändå,så vill du montera själv,liksom jag.Men att tvingas köpa färdigmonterat,liksom att montera själv med kylmontörsbesiktning är enligt dej åt helsike.Verkar som att allt är åt helsike för dej.Man funderar lite försynt,vad som skulle passa.
OK humlan,och god natt..å en ny skön vecka med måndag imorgon.
Sammanfattningsvis kan jag säga att jag hade tänkt köpa en Daikin L/V pump till mitt nya hus av firman som uttalar sig i denna tråd men efter att läst hur denna resonerar och beter sig mot sina kunder kommer jag ALDRIG att handla av dom... Vilken attityd och vad tog "kunden har alltid rätt" och sådana grundläggande deviser vägen? Tycker man bara kunder är jobbiga ska man fundera över vad man sysslar med...