0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Mät mellan tidigast inkommande punkt och samma fas på kompressorn. Får du värde på 400V mäter du på fel fas. Får du 0V är hela kedjan bra på den fasen. Upprepa till nästa. Är det mer än naturligt spänningsfall så är något trasigt längs vägen. Metoden kan upprepas med färre komponenter emellan.
Jag mätte 397-399V mellan faserna på kompressorn, så som jag ser det var det inget problem vid mättillfället. Med tanke på det, så skulle mätresultatet bli typ 1-2 V om man mäter så som du föreslog. Så jag får försöka mäta fler gånger för att se om det är ett intermittent fel. Återkommer om det. Har idag gått igenom allt skruvanslutningar så att det inte kan finnas någon som är skruvad i isolering eller så. Pumpen har tillverkat varmvatten utan att motorskyddet har löst.Kan man på ett enkelt sätt starta upp cirkulationspumpen utan att för den skull börja värma huset?Upptäckte att blåsan i expansionskärlet var tom på luft. Det innebar att jag måste släppa vattentrycket, för att kunna veta hur mycket luft jag fyllde på i blåsan. Så nu när jag åtgärdat det vill jag jaga ut all luft till elementen.
Det är tydligen svårt att hitta de kretkortsmonterade reläerna. I fel manöverspänning skulle det gå lätt att hitta. Jag har inte grävt i det själv.Hade nog också valt en Sirius istället.
Köp inte de där mjukisarna bara skit, köp ett riktigt som håller VP ut Kostar några kronor mer, men är värt varje krona. Nästan varje vecka så är det en mjukis som bråkat och ev kompressorn har gått den med. Ta inte risken för ett haveri.
Den är väl lite överdimensionerad, men det brukar väl inte vara nått problem?