Hej. Har en Anslut 416-116 lv pump 9+3 kwh dockad till en Värmebaronen kombinationspanna. Pumpen har fungerat väl i drygt 5 år. Under påsken såg jag att pumpen inte levererar den önskade värmen (50 grader) utan några grader mindre. Om jag startar om pumpen går den upp till 50 grader men temperaturen sjunker ner igen. Samma sak om jag sänker den önskade temperaturen. Kopplar jag in elpatronen går innerdelen med värmepatronen hela tiden och utedelen går aldrig. Drar jag ur kontakten till värmepatronen går ytterdelen igång igen. Det verkar inte spela någon roll på vilket gradtal jag ställer in värmepatronen. Ingen felkod visas. Har varit i kontakt med Jula som inte har någon aning om vad detta kan bero på. Hänvisar mig till någon lokal kyl/värme firma. Det finns ingen som servar Anslut i Hedemora vad jag vet. Har även ringt Julas installatör, Hefos, som inte heller har någon aning om vad det kan vara. Säger att de under augusti eller september troligen gör en resa till Norrland och då kanske de eventuellt kan komma förbi Hedemora på vägen. Vill ha värmepumpen felfri till vintern. Tacksam för synpunkter och tips. / Nils Hedström