0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Det som är anmärkningsvärt är att det är främst ctc:s representanter som framhäver problemet med ettrörssystem, och därför rekommenderar just i255 som är "förlåtande" mot hur systemet ser ut.Övriga som jag hittills har pratat med (åf för ivt, nibe) hävdar i sin tur att de monterat pump till mängder av hus med ettrörssystem och inte upplevt några nämnvärda bekymmer.Jag förstår att alla vill sälja sina prylar, men lite konstigt är det ju att ctc menar att problemet år så stort att inte vill sälja i360 till ettrörssystem utan endast i255, medan övriga inte precis håller med?
Hej på er. Har sett att frågor ställts i ämnet tidigare, men jag provar igen.Vi rekommenderas av installatör inomhusdel i255 då vi har ettrörssystem i huset. Inget konstigt egentligen, det är ju ctc:s egen rekommendation.I255 väcker dock lite frågor:Orkar den producera varmvatten till en familj på fyra? Förstår att allt är relativt, men kanske någon som har i255 kan delge erfarenhet.Arbetar värmepumpen lika effektivt tillsammans med i255 där den som jag förstår det som får arbeta mot vattentank jämfört med i360 där den väl arbetar mot radiatorkrets? Möjligen är skillnaden så liten att den aldrig kommer göra sig påmind, men man vill ju gärna att en dyr investering ska bli bra. Mvh Jonas