0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Elpriserna fortsätter rusa och det är elkunderna i södra Sverige som får betala allra mest. Och det är ingen tillfällig uppgång efter bottenpriserna i fjol, utan elkunderna bör ställa in sig på betydligt högre elpriser framöver. Det bedömer kraftbolaget Jämtkraft.
Får väl dra ner värmen o elda i kaminerna då tack MP för allt ni gjort.Skulle ha en app som larmar när elpriset drar iväg.
Hipphapp-du skulle ju ha solceller! om du väljer tim-mätning på din produktion,så får du 3-5 öre mer för det du säljer än det du köper och då kvittar det om strömmen kostar 10öre eller 1kr/kwh under förutsättning att säljer ungefär lika mycket som du köper./Bensod
Jag har en markanläggning på 22kw begränsat till 17kw av VR.Anläggningen är 7 år och har redan betalt sig.Jag får mer betalt för el jag säljer än jag betalar för elen jag köper.Laddhybriden laddas på natten.I vintras betalade jag mellan 0 och 10 öre/kwh på natten.Glöm batterier-använd vattenfall som batteri-helt överlägset.Glömde att säga att man ska ha individuell tim-mätning även på det man köper eftersom man inte köper något på dagen då strömmen är dyr utan det mesta på kväll/natt då elen är billig i aril och maj fick jag 400kr/mån av vattenfall/Bensod
Jag har alltid kört fast pris 3år Fortum, skall förnyas nu 1 augusti 47,86 öre/kWh inkl moms , blev en ökning med 0,8 öre per kWh jämfört de sista 3 åren.